Slowstart på 2008

Nu äntligen är jag på benen igen. Råkade ut för en rejäl förkylning och bihåleinflammation under julhelgen. Har varit ganska krasslig och inte orkat göra någonting planerat. Har ju kört mer eller mindre för fullt sedan jag kom hem från USA och nu när jag skulle vara ledig slappnade kroppen av och immun försvaret släppte igenom förkylningen. Jobbar ju på en skola och där florerar en hel del infektioner.

Skolan ja, idag har jag gått ner till 25% på min tjänst. Anledningen är att jag ska börja läsa igen, på resterande 75%. Börjar i morgon på webbdesigns kursen i Skövde. Det är två kurser till men de ska jag läsa på distans.

Det ska bli riktigt kul att börja läsa igen. Tycker att jag har stått stilla några år och eftersom utvecklingen går så snabbt vill jag förnya mig. Ska även lära mig att göra strömmande media från Kalmar.

Har även tänkt att få en hel del tid över till släktforskning och i synnerhet med emigrantforskning. Om jag får råda kommer min databas över Falbygdsemigranter att växa en hel del. Men jag måste även ta tag i Valtorpsborna, har nästan 250 sidor med personer att mata in. Det är nutids forskning det handlar om just nu.

Jag kommer att fortsätta skriva om emigrantforskning här. Men det kan dröja ett litet tag. Måste få upp ångan först.

Lämna en kommentar