Inlämning till vårsalong 2017

Det är dags för vårsalong 2017 på Kulturhuset Bildkällaren i Falköping. Det är chansen för vem som helst i Falköping och på bygden att visa vad man kan.

Tre verk var max och det är klart att jag lämnade in. Det kostade 150:- men det är det värt. Först görs en bedömning om verken får vara med eller inte. Men det hoppas jag naturligtvis att det får mina vara.

Ja vad blev det? Jo tre svart vita foton av ödeplatser på Falbygden. De spretar bra och det finns en tanke bakom. Våra inlämnade verk ska bedömas av en jury på två personer som kommer utifrån, dvs de har inget med Falköping att göra. Tanken är att se vad som går hem. 

Exempel på fotografier av ödeplatser finns i min artikel Mekelsmäss 2016. Just de fotona är inte inlämnade den här gången men de kan ju bli. Har inte jobbat på samma sätt med utställningsfotona som de som finns på nätet. Så de ser inte riktigt likadant ut.

Du som läser bloggen är välkommen till Kulturhuset Bildkällaren som finns på stora torget i Falköping under påsken. Det finns inte bara konst där utan även på rad andra ställen på Falbygden. Vårkatalogen för konstrundan i påsk 2017 finns att hämta på föreningen Falbygdens Mat o kulturs webbplats.

Jag hoppas naturligtvis att ni besökare också tycker om mina fotografier. De är inramade och klara att hängas upp på vägg. Med ram är storleken 20×30 cm. Kostnad för varje foton är 250:-. Jag har fått inlämningsnummer 48.

bildkallaren

Kommentera

