Blogga om din släktforskning

artikel-om-blogg5Den 9:e februari 2017 fick jag så mitt efterlängtade exemplar av den nya Släkthistoriskt Forum som Sveriges Släktforskarförbund ger ut 5 ggr/år.

I detta nummer finns med en artikel om mitt bloggande. Jag blev kontaktad i november 2016 av biträdande redaktör Olle Söderström. Fick en bunt frågor som jag besvarade, utifrån mina svar blev det en artikel.

   artikel-om-blogg1  artikel-om-blogg2

Något som jag tycker är viktigt och som jag efterlyste i artikeln och fortfarande gör är att kommentarer på artiklar att de hamnar där de ska, dvs i kommentarerna efter respektive artikel i bloggen. Synliggör mina artiklar i grupper på Facebook och där kommer även kommentarerna, men då försvinner de i mängden och följer inte med artikeln på bloggen. 

Snälla skriv era kommentarer här nedan efter mina artiklar. Då kan alla se dem, finns de som inte är med på Facebook.

Kanske har andra läsare varit ute för samma sak, en tankeställare för andra eller läsare vill bara dela med sig av sina tankar och erfarenheter. Gör att det blir diskussion HÄR.

En hedrande 6:e plats blev det också i listan över 11 bloggar att inspireras av.artikel-om-blogg4

Läs artiklarna genom att klicka på bilderna.

.

One thought on “Blogga om din släktforskning

  1. Det retar jag mig oxå på.

    Det är precis lika lätt att klicka på ”Gilla” i kommentators fältet under bloggen… som att göra det på facebook, där jag delar mina bloggar.
    På fb kan jag få tvåsiffrigt antal ”Gilla” på en blogg… ”Gilla” som är borta och förbi en vecka senare, till skillnad från de – kanske två i bästa fall, men oftast inget – som sitter ubder bloggen på word press.

Kommentera

