Släktresan

– i dåtid och nutid

  • mars 2016
    M T O T F L S
    « Jan   Apr »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Arkiv

  • Top 8 Länkar

  • Medlem i

  • Besökare

  • Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Mer länkar i Facebook gruppen Tagesdotter

Posted by tagesdotter på mars 27, 2016

Under januari i år skrev jag och lade ut en lista med webbadresser som kan med fördel användas i sökande efter emigranter i släkten. De flesta är till webbsidor i USA. Länklistan kan hittas här till höger under rubriken Länktips och namnet Emigrantlänkar 2016.

Det var en aktuell lista då men förändringar och fler länkar kommer till hela tiden. Listan kommer dock inte att uppdateras så ofta.

För den som vill veta vilka nya jag hittat och som kan vara till nytta, kan bli medlemmar i min Facebook-grupp Tagesdotter. Där lägger jag upp länkar som jag hittar på Internet.

Det är en blandning av släkt- o emigrantforskning, kartor, historia, foto, it och tidningsartiklar av skilda slag.

För tillfället har gruppen 277 medlemmar, de flesta är från Sverige o USA.

Gruppen är en stängd grupp. Det betyder att du måste ansöka om att bli medlem men det är lätt att göra, jag släpper in de flesta. De jag undviker är de suspekta som är bara ute efter att förstöra dvs ex spamare.

Den nyaste emigrantlänken är en länk till döda i Cook Co, IL 1878-1994.

Kommentera

 
