Släktresan

– i dåtid och nutid

  • april 2015
    M T O T F L S
    « Mar   Maj »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Arkiv

  • Top 8 Länkar

  • Medlem i

  • Besökare

  • Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Falbygdsanors nya design

Posted by tagesdotter på april 17, 2015

Efter fyra månaders arbete är nu den nya Falbygdsanor.se klar. Skrev om det i början på min resa i Falbygdsanor.se får ansiktslyft.

Det har varit ett stort arbete. Visserligen har jag använt av en sk templates som jag laddat ner från nätet som gäller för dator, surfplatta och telefon eftersom jag själv inte har hängt med i utvecklingen i att kunna göra en modern webbplats. Det är tur att det finns personer kan det här med att göra en dynamisk webbplats av i dag och som vill dela med sig de som inte kan. Html-kodnings kunskap krävs dock för att anpassa den till innehållet. Det gäller att strukturera så att det ser snyggt ut och funktionerna fungerar som det ska.

En hel del material har återanvänts men det är mycket nytt också. En ny länksida är närproducerat eftersom här på Falbygden har vi en hel del små företag som säljer egna produkter. Något som livar upp sidorna är egna fotografier. Jag har t o m lagt upp två gallerier med foton varav en är med ödehus från trakten, båda kommer att fyllas på med fler sidor allt eftersom. Fotografierna i gallerierna är klickbara, de större finns på webbplatsen 500px, där jag numera visar mina foton.

Den engelskspråkiga versionen har också fått ett rejäl ansiktslyftning.

Webbplatsen är den där som innehåller allt som behövs för att vara ingångssida för den som söker efter information om bygden Falbygden. Den innehåller alla våra hembygdsföreningar och länkar till dessa för de som har egen webbplats. Det är en bygde-webbplats helt enkelt för Falbygden.

 

falbygdsanor

 

För den som saknar en länk eller helt enkelt vill vara med, skriv då gärna till mig.

Kommentera

 
