Släktresan

- i dåtid och nutid

  • juni 2007
    m ti o to f l s
    « Maj   Jul »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • Arkiv

  • Top 8 Länkar

  • Medlem i

  • Besökare

  • Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Archive for 29 06 2007

Amish land

Skrivet av tagesdotter på juni 29, 2007

Amish buggyAmish cloth På torsdagen var det dags for Amishland i Shipshewana. Det tog ca 40 min att åka dit. Vi var först på ett museum, eftersom vi väntade på att det skulle sluta regna, där vi fick bakgrunden och deras historia. Vi var på en restaurang och smakade deras mat på The Blue Gate Restaurant, vi beställde en familjevariant där vi fick samma mat alla 6. Sen var det dags för en tur med buggy men jag avstod då jag är allergier o asmatiker. I stället gick jag runt och kollade in o tog kort där det var lämpligt. Man får nämligen inte ta kort på Amish, det har med deras religion att göra, alla dockor som fanns till salu har inget ansikte.

Det finns en hel del affärer men med mycket av vad jag kallar krimskrams. De vet hur de ska göra affarer av sin kultur. Sen var det dags att åka hem eftersom affarerna stängde kl 17:00, lite tidigare än vad vi räknat med så det var en del shoping som inte blev av.

Sparad i Resa i Amerika | 2 Comments »

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.