Släktresan

- i dåtid och nutid

  • december 2011
    m ti o to f l s
    « Nov   Jan »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Arkiv

  • Top 8 Länkar

  • Medlem i

  • Besökare

  • Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Archive for 07 12 2011

Några rader

Posted by tagesdotter på december 7, 2011

Den här veckan blir det ingen artikel i egentlig mening här på bloggen utan bara några rader i allmänhet. Har idétorka.

I stället för att skriva koncentrerade jag mig i helgen på min databas. Har nu kommit över 49 000 i databasen och det vore kul om jag kunde nå magiska 50 000. Då gäller det att jobba på. Ett annat mål är också att hitta 230 återfunna emigranter för i år. Är på god väg då jag har två kvar att hitta. Jobbar just nu med Emibas och blev färdig med födda i Jäla igår och ska börja med Grolanda, där 484 emigrerande födda i Grolanda finns registrerade.

Det är också dags att få iväg julklapparna uti världen. Har haft ett par brevvänner i 30 år där vi fortfarande håller kontakten om än sporadiskt, Ines i Tyskland håller jag kontakten med via Facebook medans Erika i Slovakien är det just via julklapparna. Semestervykort blir det i mellanåt också. Dessutom har jag ett par släktingar i USA som jag skickar till. Vad det är för julklappar? Fotokalendrar, sedan tre år tillbaka. Efter att ha skickat i över 30 år är det svårt att skicka saker, det gäller att man inte har skickat förut. Almanackorna är uppskattade. I år är inget undantag hoppas jag.

Förra veckan gästbloggade jag på MyHeritage, så den artikeln får ni gärna läsa för denna veckan här på min blogg.

Posted in Falköping, genealogi, Hembygd, Nätverk, Resa i Amerika, släkt, släktforskning | Leave a Comment »

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.