Släktresan

- i dåtid och nutid

  • augusti 2007
    m ti o to f l s
    « Jul   Nov »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Arkiv

  • Top 8 Länkar

  • Medlem i

  • Besökare

  • Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Hemma igen

Posted by tagesdotter på augusti 31, 2007

Ni har säkert undrat vad det blev om mig efter resan. Började jobba igen på tisdagen, dvs jag hade bara tre dagar att återhämta mig och det klarade jag naturligtvis inte av. Det tog ung 1 ½ vecka att få in rätta dygnsrytmen igen. Det var särskilt svårt att sova mellan 1-4 på natten svensk tid. På jobbet var jag som mest produktiv första veckan för att sedan trappa av därefter. Som tur var fick jag gjort det som jag skulle göra ändå, dvs uppdatera Mössebergsskolans hemsida http://www.falkoping.se/mossebergsskolan så att den blev aktuell inför skolstarten.

Håller som bäst på att kolla igenom och jobba med korten som jag och mamma tog. Har väl snart kommit till hälften av resan. Vi tog många kort så det är en hel del att gå igenom. Vissa dagar är det över 100 kort och det gäller att välja ut de som ska med. Därefter har jag videofilmen att redigera. Har köpt mig ett redigeringsprogram för att bara upptäcka att jag måste lägga till en del ramminne i datorn. Tänkte få detta gjort samtidigt som installationen av dvd-brännaren blir gjord.  

Så ni får ha tålamod tills jag är klar, sedan har jag tänkt att presentera dessa på ett lämpligt ställe. Har inte bestämt mig var än på nätet, kanske blir det här eller på annan plats, återkommer om detta.

I kväll ska det fiskas kräftor, vi får se om de nappar.

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

