Släktresan

- i dåtid och nutid

  • juni 2007
    m ti o to f l s
    « Maj   Jul »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • Arkiv

  • Top 8 Länkar

  • Medlem i

  • Besökare

  • Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Archive for 24 06 2007

Safe back home…

Posted by tagesdotter på juni 24, 2007

Fredagen var vi tillsammans med en gammal man 85 år som 15 år sedan var med på visfestivalen pa Mösseberg – Donovan Rasmussen. Vi ångrar så här i efterhand att vi var med honom eftersom han inte riktigt kunde det där med att prata och köra bil samtidig. Han var liksom över hela sin körbana och lite till, stannade inte vid stopljus och tog innekurvorna. Vi hade riktigt andan i halsen hela dan. Visserligen var det intressant det han visade men vi hade kunnat varit utan. Vi kom hem helskinnade konstigt nog.

I dag lördag har klanen Carlson (familj genom min farmors mormor som hade tre syskon som utvandrade) haft en familyunion förutom 2 syskon. Vi var vid en badplats där de hade en grillplats over tak. Vi hade riktigt trevligt hela dan. Fick lite familjeuppgifter och forhoppningsvis e-postar de fler till mig.

I morgon söndag blir vi hämtade av en släkting pa min farfars mors sida, en syster till den jag träffade i tisdags. Hon kör oss till hotellet där vi ska bo sista natten innan vi flyger vidare mot nya äventyr i Chicago trakten. Henne ser jag verkligen fram emot att träffa. Det var hon som tog kontakt för ett par år sedan via en efterlysning som jag lagt ut. Då hade min mamma äntligen fått mödan värt de nästan 30 åren som hon lagt ner att hitta denna familj.

Posted in Resa i Amerika | Leave a Comment »

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.